Návrh špičkových strojů pro závodníky WorldTour je podobný práci týmu Formule 1: Každý i nejmenší detail může ovlivnit výsledek. Proto je integrovaná sedlová objímka našich modelů WARP TT a REACTO mnohem víc než jen vizuálním detailem: speciální způsob uchycení sedlovky efektivně minimalizuje turbulence na konci horní rámové trubky a tím tak šetří důležité energetické zásoby jezdce.
MERIDA REACTO 5000 2016
Integrated Seatpost Clamp
NACA Fastback Profile
Speciální profil trubek „NACA Fastback“ našich modelů REACTO a WARP TT je založený na vyhodnocení dat, které byly získány při komplexních testech v aerodynamickém tunelu (se simulací s figurínou jezdce i bez ní). Hlavně u dolní rámové trubky, sedlové trubky a trubkách horní zadní stavby se ukázal kapkovitý profil trubek se seříznutým koncem jako optimální z aerodynamického hlediska. Tímto způsobem byly ideálně zkombinovány klíčové faktory jako tuhost a aerodynamika.
Flip Flop Seatpost Head
Aero kolo musí samozřejmě nabídnout nejlepší možné výsledky z aerodynamického hlediska. Ale v MERIDĚ je hned na druhém místě nejlepší přizpůsobivost jezdci. Protože i nejlepší výsledky z aerodynamického tunelu mohou být zbytečné, když jezdec není je schopen zaujmout optimální pozici na kole a klade vzduchu zbytečně velký odpor. Díky sedlovce s upínacím mechanismem „Flip Flop Head“ na modelech REACTO a WARP TT je možné optimálně nastavit libovolný sklon a pozici sedla.
S-Flex
Jsou vždy aerodynamická silniční kola tvrdá a nemilosrdná? Ne v MERIDĚ! Díky naší technologii „S-Flex“ se může REACTO pochválit pohodlím v sedle, které je v tomto segmentu výjimečné. Aerodynamicky optimalizovaná sedlovka s otvorem vyplněným elastomerem dokáže velmi efektivně pohltit nerovnosti na cestě. Tímto způsobem efektivně ušetří „S-Flex“ svému jezdci zásoby síly i na dlouhých vzdálenostech.
Di2 Ready
Podobně jako profesionální cyklisté WorldTour, stále více a více silničních cyklistů důvěřuje elektronickému systému řazení Shimano Di2, které je charakteristické vysokou spolehlivostí a efektivní funkčností bez námahy. Kola/rámy se symbolem „Di2 Ready“ jsou optimálně připraveny k instalaci této technologie – baterii lze upevnit pod spodní zadní stavbu nebo v sedlovce.
Carbon fork
Neodpružená přední vidlice silničních modelů je vyrobena z karbonových vláken, u některých modelů v celokarbonovém provedení. Karbonové vidlice MERIDA výborně pohlcují vibrace při současně vysoké brzdné i boční tuhosti. Podstatně zvyšují jízdní komfort a přesnost řazení.
AWS - ANTI WRINKLE SYSTEM
Díky svým technologickým vlastnostem otvírá karbon designérům a vývojářům mnoho vynikajících možností, jaké pro výrobu kol nenabízí žádný jiný konstrukční materiál. Struktura jeho vnějšího povrchu je opravdu fascinující, ale jak to vypadá uvnitř rámu? MERIDA vkládá do forem speciální 3D silikónové vložky, které výrazně snižují nerovnoměrnost povrchu vnitřních stěn rámu. Výsledkem je vyšší tuhost a odolnost a zároveň i nižší hmotnost.
Bio Fiber Damping Compound
Příroda posloužila jako vzor při konstrukci některých karbonových komponentů s integrovanými přírodními vlákny, která dokážou efektivně tlumit vibrace. Když jsou tato přírodní vlákna zakomponována do torzně odolné karbonové struktury, tak se pevné karbonové vidlice, či zadní stavby horských i silničních kol změní na skutečné zázraky komfortu.
Internal Cable
Přepracované tvary rámových konstrukcí se speciálními vstupními/výstupními otvory pro vnitřní vedení brzdových nebo řadicích kabelů. „Čisté“ v dvou významech: Kolo vypadá uspořádaně a lanka jsou efektivně chráněna před vlhkem a špínou.
X-Taper hlavová trubka
Kuželovitá hlavová trubka s horním ložiskem standardních 1 1/8“ rozšiřující se na širokou základnu spodního 1,5“ ložiska. V kombinaci s adekvátní vidlicí se stejně kuželovitým krkem přispívá k vyšší tuhosti rámu a vidlice a také k preciznímu ovládání.
Nano-Matrix Carbon
Kola s karbonovým rámem jsou vzhledem k jejich určení často vystavovány nadměrnému zatížení. Pro zvýšení kvality použitého materiálu používá MERIDA tuto prémiovou technologii: epoxidová živice je obohacena o speciální nanočástice, které zpevňují její strukturu. Tímto způsobem lze úspěšně zvýšit odolnost finálního výrobku proti nárazu až o 40 %.