MERIDA REACTO 5000 2015
Bio Fiber Damping Compound
Maximální komfort u pevných zadních staveb a vidlic karbonových MTB hardtailů nebo silničních kol. Základní materiál je doplněn o lněná vlákna v karbonové struktuře sedlových a nebo řetězových vzpěr a nebo nohou vidlic. Použití lněných vláken snižuje vysokofrekvenční vibrace.
Flip-Flop Head
Hlavním cílem aero kola je poskytnout co nejlepší možné výsledky z hlediska aerodynamiky. V případě modelů MERIDA je hned na druhém místě maximální schopnost adaptovat se jezdci. Protože i sebelepší výsledky z aerodynamického tunelu jsou zbytečné, pokud jezdec na kole nezaujme optimální pozici a produkuje tak zbytečně velký odpor vzduchu. Díky sedlovce s upínacím mechanizmem "Flip-Flop Head" na modelech REACTO a WARP TT je možné optimálně nastavit sklon i pozici sedla.
Inegrated Clamp
Navrhování špičkových prostředků pro závodníky World Tour je podobný práci týmu formule 1. Každý, i nejmenší detail může ve výsledku znamenat několik rozhodujících sekund. Proto je integrovaná sedlová objímka našich modelů REACTO a WARP TT mnohem více než pouhý vizuální detail: tento speciální způsob upnutí sedlovky efektivně minimalizuje turbolence na konci horní rámové trubky a tím šetří důležité energetické zásoby jezdce.
S-Flex
Aerodynamická silniční kola jsou vždy extrémně tvrdá a nemilosrdná? Ne u kol značky MERIDA! Díky technologii "S-Flex" se může REACTO pochlubit pohodlím v sedle, které je v této kategorii výjimečné. Aerodynamicky optimalizovaná sedlovka s otvorem vyplněným elastomerem dokáže velmi efektivně pohltit nerovnosti na cestách. Tímto způsobem "S-Flex" efektivně šetří zásoby energie jezdce i na dlouhých vzdálenostech.
NACA Fastback
Speciálně navrhnutý profil trubek "NACA Fastback" našich modelů REACTO a WARP TT je založený na vyhodnocení dat, které byly získány při komplexních testech v aerodynamickém tunelu (s figurínou jezdce i bez). Především na spodní rámové trubce, sedlovce a trubkách horní zadní stavby se ukázal kapkovitý profil trubek se seříznutým koncem jako optimální. Tím se dosáhla ideání kombinace klíčových faktorů: tuhosti a aerodynamiky.
Di2 Ready
Podobně jako profesionální jezdci World Tour, stále více silničních cyklistů sází na elektronické systémy řazení Shimano Di2, které jsou charakterizované vysokou spolehlivostí a efektivní funkčností bez námahy. Kola a rámy se symbolem "Di2 Ready" jsou optimálně připravené na instalaci této technologie - speciálně z hlediska možnosti upevnění baterie pod spodní zadní satvbou nebo v sedlovce.
X-Taper
X-Taper hlavová trubka Kuželovitá hlavová trubka s horním ložiskem standartně 1 1/8 rozšiřující se na širokou základnu spodního 1.5 ložiska. V kombinaci s adekvátní vidlicí se stejně kuželovitým krkem přispívá k vyšší pevnosti rámu.
Karbonová vidlice
Karbonová vidlice ? Ultra lehká karbonová vidlice s integrovaným hlavovým složením výborně pohlcuje vibrace a podstatně zvyšuje komfort jízdy a přesnost řízení.
Nano Matrix Carbon
Nano-Matrix Carbon Použití revolučního vytvrzovacího materiálu Nano-Matrix v kombinaci s nejlepší mi karbonovými vlákny Toho IM-600 High-Modulus zvyšuje tuhost karbonových rámů a jejich odolnost na průraz až o 40%.
AWS
Anti wrinkle systém ? 3D silikonové vložky odstraněné po ukončení výrobního procesu zvyšují kvalitu vnitřního povrchu karbonového rámu. Čím hladší (bez vrásek) je vnitřní povrch rámu tím tužší a odolnější je celá konstrukce.
Vnitřní vedení lanek
Internal Cable Lanka zadní brzdy a přehazovačky jsou elegantně skryté uvnitř rámu. Dík šikovným detailům bylo sníženo tření a zjednodušená montáž.