MERIDA BIG.NINE 6000 2015
Bio Fiber Damping Compound
Maximální komfort u pevných zadních staveb a vidlic karbonových MTB hardtailů nebo silničních kol. Základní materiál je doplněn o lněná vlákna v karbonové struktuře sedlových a nebo řetězových vzpěr a nebo nohou vidlic. Použití lněných vláken snižuje vysokofrekvenční vibrace.
Internal Block
Se systémem "MERIDA Internal Blocksystem" vyvinuli experti vývojového centra šikovné řešení ochrany karbonových rámů, především v důsledku tvrdého kontaktu s řídítkami (např. při pádu). "MIB" je kompletně vnitřní řešení, které je neuvěřitelně jednoduché a nenápadné. Mechanizmus systému je upevněn na krku vidlice, ukrytý v hlavové trubce rámu. Jeho úlohou je umožnit řídítkům otáčet se pouze v určitém úhlu a zastavit je dřív než brzdové páčky narazí do rámu.
X-Taper
X-Taper hlavová trubka Kuželovitá hlavová trubka s horním ložiskem standartně 1 1/8 rozšiřující se na širokou základnu spodního 1.5 ložiska. V kombinaci s adekvátní vidlicí se stejně kuželovitým krkem přispívá k vyšší pevnosti rámu.
Dvoukomorová technologie
Dvoukomorová technologie Středem profilu horní a dolní rámové trubky probíhající příčka zvyšuje tuhost v ohybu karbonových trubek a navzdory extrémě tenkým stěnám zvyšuje pevnost rámu právě v jeho nezatěžovanějších zónách.
12-142
12mm pevná oska se šířkou 142 mm. Zvyšuje tuhost a zajišťuje ideální pozici brzdového kotouče. Nevyžaduje žádné nářadí při demontáži kola.
Flex-Stay
Flex-Stay Speciální tvar a profil zadní stavby vychází z principu ploché pružiny. Umožňuje pohyb nahoru a dolu o několik milimetrů, čímž dochází k pohlcování nežádoucích vibrací a nárazů. AAA
Nano Matrix Carbon
Nano-Matrix Carbon Použití revolučního vytvrzovacího materiálu Nano-Matrix v kombinaci s nejlepší mi karbonovými vlákny Toho IM-600 High-Modulus zvyšuje tuhost karbonových rámů a jejich odolnost na průraz až o 40%.
AWS
Anti wrinkle systém ? 3D silikonové vložky odstraněné po ukončení výrobního procesu zvyšují kvalitu vnitřního povrchu karbonového rámu. Čím hladší (bez vrásek) je vnitřní povrch rámu tím tužší a odolnější je celá konstrukce.
Post mount disc
Post-Mount Disc Kotoučová brzda je přímo upevněná na zadní stavbu rámu a tím je ulehčeno nastavení brzd.
Vnitřní vedení lanek
Internal Cable Lanka zadní brzdy a přehazovačky jsou elegantně skryté uvnitř rámu. Dík šikovným detailům bylo sníženo tření a zjednodušená montáž.