Zadní odpružení často způsobuje problémy s lanky zadního řazení (např. tvorba oček, poškrábání rámu, těžký chod, nechtěné přeřazení), které jsou způsobeny pohybem zadní stavby během stlačení. Díky dvojité zábraně pomocí speciálních ukončení („Double Stop“) zůstává délka lanek vždy konstantní. Navíc „Down Tube Exit“ má velký otvor pro lanka ve spodní rámové trubce, proto se vyhneme neobratné manipulaci s vnitřkem vedenými lanky.
MERIDA RIDE 400 2016
Down Tube Exit
Carbon fork
Neodpružená přední vidlice silničních modelů je vyrobena z karbonových vláken, u některých modelů v celokarbonovém provedení. Karbonové vidlice MERIDA výborně pohlcují vibrace při současně vysoké brzdné i boční tuhosti. Podstatně zvyšují jízdní komfort a přesnost řazení.
TFS - Technoforming System
Díky své nízké hmotnosti si hliník stále drží silnou pozici při výrobě rámů. Inovativní tvary byly vytvořeny pomocí mechanického formování technologií TFS. Použitý materiál: hliníková slitina Racelite 6061.
Internal Cable
Přepracované tvary rámových konstrukcí se speciálními vstupními/výstupními otvory pro vnitřní vedení brzdových nebo řadicích kabelů. „Čisté“ v dvou významech: Kolo vypadá uspořádaně a lanka jsou efektivně chráněna před vlhkem a špínou.
Smooth Welding
Kromě výborné funkčnosti nabízejí rámy MERIDA i přesvědčivý vzhled. Použití speciální svářecí technologie umožňuje vytvářet hladké svary bez dodatečného opracování a zeslabení svařeného místa.
Prolite 66 Triple Butted
Špičková hliníková slitina poskytuje velmi vysokou pevnost a zároveň nízkou hmotnost. Super lehké trubky s třikrát ztenčovanou tloušťkou stěn umožňují docílit jednak vzrušující výsledný tvar, ale navíc optimální poměr tuhosti ke hmotnosti (STW Ratio).
X-Taper hlavová trubka
Kuželovitá hlavová trubka s horním ložiskem standardních 1 1/8“ rozšiřující se na širokou základnu spodního 1,5“ ložiska. V kombinaci s adekvátní vidlicí se stejně kuželovitým krkem přispívá k vyšší tuhosti rámu a vidlice a také k preciznímu ovládání.