MERIDA ONE-TWENTY 7. 900 2015
Down-Tube exit
Zadní odpružení často způsobuje problémy s vedením bowdenů zadního řazení (např. poškrábání laku rámu, těžší chod lanka, samovolné přeřazení), které jsou způsobeny pohybem zadní stavby. Díky dvojitému přerušení pomocí speciálních "Double Stop" zakončení zůstává délka lanka vždy konstantní. Co víc, díky velkému otvoru pro lanka ve spodní rámové trubce dává "Down Tube Exit" sbohem nepraktické manipulaci s vnitřně vedenými lanky.
Guided Remote
Vedení "Guided Remote" zabezpečuje, že bowden dálkového ovládání je vedený přímo k zadnímu tlumiči - čistě a elegantně, nejen vizuálně, ale i technologicky. Tento koncept použitý například na novém ONE-TWENTY zajišťuje odstranění nežádoucího pohybu lanka. Výhodou je optimální funkce ovládání v každé situaci. Vedení lanka zároveň nepoškrábe lak rámu.
Double Stop
Zadní odpružení často způsobuje problémy s vedením bowdenů zadního řazení (např. poškrábání laku rámu, těžší chod lanka, samovolné přeřazení), které jsou způsobeny pohybem zadní stavby. Díky dvojitému přerušení pomocí speciálních "Double Stop" zakončení zůstává délka lanka vždy konstantní. Co víc, díky velkému otvoru pro lanka ve spodní rámové trubce dává "Down Tube Exit" sbohem nepraktické manipulaci s vnitřně vedenými lanky.
Float Link
Tato technologie odpružení zadní stavby využívá tzv. "plovoucí" tlumič: Spodní montážní bod tlumiče se pohybuje spolu se systémem odpružení a nabízí tak velmi citlivou charakteristiku odezvy. Zároveň toto řešení umožňuje inženýrům ovlivnit poměr přepákování a progresi zdvihu zadní stavby optimálním způsobem. V praxi tak "Float Link" přináší pocit zvýšeného zdvihu, než je skutečně k dispozici. Navíc zrušení uchycení tlumiče k rámovému trojúhelníku dodává kolu čistý vzhled.
X-Taper
X-Taper hlavová trubka Kuželovitá hlavová trubka s horním ložiskem standartně 1 1/8 rozšiřující se na širokou základnu spodního 1.5 ložiska. V kombinaci s adekvátní vidlicí se stejně kuželovitým krkem přispívá k vyšší pevnosti rámu.
Remote Lockout
Ovládání lockoutu vidlice je umístěno na řídítkách. Díky tomu můžete svojí vidlici zamknout kdykoliv, aniž byste sundali ruce z řídítek a ztratili stabilitu v terénu.
M.O.R.E.
"Merida Optimized Ride Engineering". Celoodpružený rám s kinematikou dokonale uzpůsobenou všem single-pivot systémům. Všechny rámy postavené s využitím M.O.R.E. poskytují perfektní kinematiku z hlediska citlivosti a hnací neutrality stejně ve všech velikostech.
12-142
12mm pevná oska se šířkou 142 mm. Zvyšuje tuhost a zajišťuje ideální pozici brzdového kotouče. Nevyžaduje žádné nářadí při demontáži kola.
Smooth-Welding
Smooth Welding Merida vyvinula originální technologii svařování, které umožňuje vytvářet hladké a čisté sváry bez oslabování pevnosti rámu dodatečným broušením a leštěním.
HFS (Hydro forming system)
HFS - Hydroforming System Hliníkový rám s trojrozměrným tvarem horní a dolní rámové trubky, vyrobený pomocí hydroformingu z prvotřídní hliníkové slitiny Prolite 66
Trubky HFS rámů jsou tvarovány vysokým tlakem horkého oleje. Ten vytvaruje trubku z hliníkové slitiny do podoby dané ocelovou formou. Díky technologii HFS jsme schopni přizpůsobovat tloušťku stěny, průřez i vnější tvar hliníkových trubek. Výsledkem jsou lehké a odolné rámy s unikátním designem.
Post mount disc
Post-Mount Disc Kotoučová brzda je přímo upevněná na zadní stavbu rámu a tím je ulehčeno nastavení brzd.
Vnitřní vedení lanek
Internal Cable Lanka zadní brzdy a přehazovačky jsou elegantně skryté uvnitř rámu. Dík šikovným detailům bylo sníženo tření a zjednodušená montáž.
Prolite 66 (Trojnásobně ztenčený dural)
Prolite66 Triple butted Hliníkový rám vyrobený ze super lehkých, třikrát zeštíhlovaných trubek z top hliníkové slitiny Prolite66.